• Pogonski sklop s tri-litrenim TFSI V6 benzinskim motorom i snažnim električnim motorom
  • Nova baterija kapaciteta 17,8 kWh osigurava doseg na električni pogon do 59 kilometara (NEDC)
  • Izvedba sa sistemskom snagom od 340 kW (462 KS) ili 280 kW (381 KS)

Doseg na električni pogon do 59 kilometara u NEDC ciklusu (49 kilometara u WLTP ciklusu), sportski karakter i izvrsna svakodnevna iskoristivost: Audi predstavlja Q8 s plug-in hibridnim pogonom. Ovaj novi model upotpunjuje ponudu modela Q8 i pruža inovativnu kombinaciju učinkovitosti i snage.

Audi nastavlja svoju ofenzivu elektrifikacije s modelom Q8 TFSI e quattro: ovaj SUV Coupé već je sedmi model s plug-in hibridnim pogonom koji je predstavljen tržištu od sredine 2019. godine. Audi u potpunosti stavlja ovu tehnologiju pogona na raspolaganje klijentima: nudi im pouzdano iskustvo električnog pogona, jednostavno upravljanje punjenjem i visoku razinu svakodnevne iskoristivosti. SUV Coupé dostupan je u dvije izvedbe različitih snaga. Q8 55 TFSI e quattro postiže sistemsku snagu od 280 kW (381 KS) (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 2,8-2,6; kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km*: 22,9-21,7; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 63-59). Q8 60 TFSI e quattro postiže sistemsku snagu od čak 340 kW (462 KS) (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 2,8-2,7; kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km*: 22.9-22.6; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 63-62). 

Prednosti oba svijeta: visokooktanski TFSI i snažan električni motor

Kao i svaki plug-in hibrid, Audi Q8 TFSI e quattro kombinira prednosti oba svijeta. Njegov motor s unutarnjim izgaranjem, 3.0 TFSI, razvija snagu od 250 kW (340 KS) te okretni moment od 450 Nm (Q8 55 TFSI e quattro: kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 2,8-2,6; kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km*: 22.9-21.7; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 63-59. Q8 60 TFSI e quattro: kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 2,8-2,7; kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km*: 22.9-22.6; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 63-62). Ovaj V6 je sukladan najnovijoj normi za emisije Euro 6 AP. Električni motor je stalno pobuđivana sinkrona jedinica (PSM) s maksimalnom snagom od 100 kW. Ovaj kompaktni električni motor je integriran u kućište osam-stupanjskog tiptronic mjenjača. Zajedno sa spojkom, koja spaja 3.0 TFSI motor s pogonom, oblikuje ono što je poznato kao hibridni modul.

Litij-ionska baterija ugrađena je ispod prtljažnika. Uključuje 104 ćelije najnovije generacije koje su grupirane u 13 modula. Svaka od ovih ćelija s fleksibilnom vanjskom opnom osigurava električni kapacitet od 48 Ah, a sustav baterija ima energetski kapacitet od 17.8 kWh. To je 0,5 kWh više od baterije koja je prvo ugrađivana u model Q7 TFSI e quattro** u 2019. godini. Model Q7 je sada također opremljen baterijom najnovije generacije, koja ima veći kapacitet i također je više kompaktna i oko 40 kilograma lakša.

Hlađenje tekućinom, koje formira vlastiti niskotemperaturni krug, važan je faktor za energetski kapacitet i performanse baterije. Po potrebi, može se spojiti na rashladni krug sustava klima uređaja ili povezati sa sekundarnim niskotemperaturnim krugom koji kontrolira temperaturu električnog motora i pretvaračke elektronike. Ovaj sustav pretvara istosmjernu struju iz baterije u trofaznu struju za napajanje električnog motora. S druge strane, tijekom regeneracije energije, istosmjernom strujom puni bateriju.

Električni motor i 3.0 TFSI benzinski motor snagu prenose na osam-stupanjski tiptronic mjenjač koji brzo i uglađeno prebacuje stupnjeve. Njegova električna pumpa za ulje osigurava opskrbu čak i kada je V6 benzinski motor isključen. quattro stalni pogon na sve kotače koristi središnji diferencijal sa čisto mehaničkom regulacijom. Tijekom normalnih uvjeta vožnje raspodjeljuje 40 posto momenta na prednju osovinu i 60 posto na stražnju, a po potrebi može i usmjeriti veliki dio snage na osovinu s boljim držanjem podloge. Do 85 posto snage može se usmjeriti na prednju osovinu, a do 70 posto na stražnju osovinu.

Dvije snage: 340 kW (462 KS) i 280 kW (381 KS)

Audi nudi ovaj SUV Coupé s dvije različite izvedbe snage koje se razlikuju u smislu strategije boost funkcije. U slučaju samo električnog pogona, snažnija izvedba, Q8 60 TFSI e quattro, omogućuje doseg do 56 kilometara u NEDC ciklusu, te do 48 kilometara u WLTP ciklusu, što određuje kojem će poreznom razredu pripasti. Izvedba Q8 55 TFSI e quattro omogućuje doseg na električni pogon do 59 kilometara u NEDC ciklusu i do 49 kilometara u WLTP ciklusu. Vozilo se na samo električni pogon može kretati do brzine od 135 km/h.

Izvedba Q8 60 TFSI e quattro postiže sistemsku snagu od 340 kW (462 KS) i okretni moment od 700 Nm (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 2,8-2,7; kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km*: 22.9-22.6; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 63-62). Kada oba pogona rade s maksimalnim performansama, ovaj model ubrzava od nule do 100 km/h za 5,4 sekunde. Maksimalna brzina je elektronički ograničena na 240 km/h. Model Q8 55 TFSI e quattro razvija sistemsku snagu od 280 kW (381 KS) i okretni moment od 600 Nm (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 2,8-2,6; kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km*: 22.9-21.7; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 63-59). On ubrzava do 100km/h za 5,8 sekundi, a maksimalna brzina je također 240 km/h.

Inteligentan i učinkovit: hibridno upravljanje i strategija predvidljivog rada

Hibridno upravljanje modela Audi Q8 TFSI e quattro** automatski bira optimalnu strategiju rada za svaku vožnju. Ovaj SUV Coupé počinje se kretati u potpuno električnom “EV” režimu. Pri niskim brzinama, zvučnik koji je ugrađen u blatobran prednjeg desnog kotača emitira zakonom propisan zvuk upozorenja (AVAS, Acoustic Vehicle Alerting System). Benzinski motor se aktivira samo kada vozač pritisne desnu papučicu, poznatu kao “aktivna papučica gasa”, dalje od specifične razine otpora. Ako vozač/ica želi koristiti samo električni pogon, što je duže moguće, može odabrati “EV” režim na središnjem MMI zaslonu.

“Hybrid” režim, koji predstavlja glavnu strategiju rada modela Audi Q8 TFSI e quattro, uključuje tri režima rada: “Auto,” “Hold” i “Charge.” U “Auto” režimu hibridni sustav automatski odabire optimalnu vrstu pogona: potpuno električni pri niskim brzinama, TFSI motor pri većim brzinama, te često kombinaciju oba motora. Informacije iz neposredne okoline, koje pruža MMI, uzimaju se u obzir čak i kada je navigacija deaktivirana.

Strategija prediktivnog rada aktivira se kada se u serijskom MMI navigacijskom plus sustavu pokrene navigacijsko navođenje.  Njezin zadatak je rasporediti napunjenost baterije kroz rutu vožnje na inteligentan i učinkovit način. Uz to, ova strategija prediktivnog rada može puniti bateriju tijekom faze učinkovitog rada motora kako bi se električna energija mogla koristiti tijekom faza neučinkovitog rada motora, kao što je slučaj u prometnim gužvama ili gradskom prometu. Na osnovi velike količine podataka, koje koristi u ovu svrhu, razvija plan putovanja na duže pruge koji se stalno nadopunjuje koristeći navigacijske podatke, parametre okoline i online prometne informacije.

U “Hold” režimu radna strategija teži drugačijem cilju: održava stanje napunjenosti baterije na postojećoj razini uz minimalna odstupanja. U “Charge” režimu cilj je napuniti bateriju što je više moguće tijekom vožnje. To ima smisla kada se vožnja završi u urbanom području i zadnje kilometre treba prijeći samo na električni pogon. Pri predstavljanju tržištu modela Q8 TFSI e quattro, njegov bratski model, Q7 TFSI e quattro** također će uključivati ovaj režim.

 

Tko zakoči pobjeđuje: do 80 kW snage regeneriranja energije

Asistent učinkovite vožnje važan je sustav u modelu Q8 s plug-in hibridnim pogonom. Kada vozač makne nogu s papučice gasa, sustav odlučuje prebacuje li se automobil na slobodno krstarenje s isključenim TFSI motorom ili ga treba usporiti uz pomoć električnog motora i time generirati električnu energiju. Samo krstarenjem se može osigurati 25 kW snage regeneriranje energije. Nadalje, električni motor provodi kočenje do sile od 0,3 g – što predstavlja veliku većinu situacija tijekom svakodnevne vožnje. Hidraulične kočnice se aktiviraju samo u slučaju snažnijeg kočenja. Prelazak je skoro neprimjetan; papučica kočnice uvijek pruža izvrsnu modulaciju. Audi Q8 TFSI e quattro** tijekom kočenja postiže do 80 kW snage regeneriranja energije.

Kada se aktivira adaptive cruise control (opcija), asistent učinkovite vožnje postaje aktivan, ne samo tijekom usporavanja nego i tijekom ubrzavanja. Ako se isključi, vozaču prikazuje napomene kada bi bilo preporučljivo maknuti nogu s papučice gasa: u aktivnoj papučici gasa vozač će osjetiti impuls i na head-up zaslonu (opcija) i Audijevom virtualnom kokpitu (serijski) prikazuju se odgovarajuće informacije.

Model Q8 TFSI e quattro može se opremiti raznim tehnološki naprednim sustavima pomoći u vožnji. Jedan od najvažnijih od ovih sustava je adaptive cruise control koji na dugim putovanjima može preuzeti većinu operacija ubrzavanja, usporavanja i održavanja vozne trake, bez oslobađanja vozača od njihove odgovornosti. Sigurnosni test vozila koji provodi europska najvažnija agencija, NCAP, usmjerena je na sustave razine 2: u ovom praktičnom testu model Q8 postigao je najveći rezultat.

Do sedam profila vožnje: Audi drive select sustav

Audi drive select sustav također je dio serijske opreme modela Audi Q8 TFSI e quattro**. Moguće je odabrati do sedam profila vožnje: comfort, efficiency, auto, dynamic, individual, offroad i allroad (sa sportskim prilagodljivim zračnim ovjesom, koji je dio serijske opreme top izvedbe). Audi drive select sustav, na primjer, utječe na karakteristike rada 3.0 TFSI motora, tiptronic mjenjača, zračnog ovjesa (opcija kod modela Q8 55 TFSI e quattro**) i servo sustava upravljanja. Ovisno o postavkama, također se mijenja način na koji zajedno rade različiti sustavi ovjesa. Na primjer, ako se aktiviraju dynamic profil i S režim tiptronic mjenjača, električni motor osigurava snažan dodatni potisak čim vozač pritisne papučicu gasa. Prilikom usporavanja, u ovoj postavci slobodno krstarenje je blokirano, što uvijek omogućuje najveću regeneraciju energije.

Kao i svi Audijevi plug-in hibridi, modeli Audi Q8 55 TFSI e quattro** i Q8 60 TFSI e quattro** impresioniraju  visokom razinom svakodnevne iskoristivosti. Nude bogatstvo prostora za pet osoba, a njihovi prtljažnici s ravnom podnicom, s lakim pristupom, osiguravaju volumen od 505 litara, čak i u osnovnoj konfiguraciji. Nakon preklapanja stražnjih sjedala, kapacitet prtljažnika raste na 1.625 litara. Ovisno o opremi, mogu povući prikolicu težine do 3,5 metričkih tona (kočena, uz nagib do 12%). Njihov quattro pogon jamči odlučujuće prednosti u smislu prianjanja.

Ekstremno praktičan: punjenje kod kuće i na putu
Novi plug-in hibridni modeli serijski dolaze s kabelom za punjenje iz kućne utičnice i industrijskih utičnica. Uz maksimalni kapacitet punjenja do 7,4 kW, prazna baterija može se napuniti do kraja za oko dva i pol sata.

Uz myAudi aplikaciju klijenti mogu koristiti prilagođene Audi connect usluge na njihovim pametnim telefonima. Ove usluge omogućuju im provjeru baterije i doseg, početak punjenja, programiranje početka punjenja te pregled statistike punjenja i potrošnje. Punionice su navedene u aplikaciji i MMI navigacijskom plus sustavu. Dodatna funkcija myAudi aplikacije je mogućnost klimatizacije unutrašnjosti unaprijed, prije početka vožnje. Ovisno o opremi, moguće je aktivirati grijanje upravljača i sjedala kao i ventilaciju sjedala.

Dodatno uz kabel za garažu, Audi Q8 TFSI e quattro** također uključuje mode 3 kabel za javne punionice.

 

Audi Q8 60 TFSI e quattro

Audi Q8 60 TFSI e quattro** već serijski opremlje pokazuje svoje sportske performanse. Standardni S line paket vanjske opreme izoštrava njegov izgled s privlačnim dizajnerskim detaljima sprijeda, sa strane i straga. Black optik paket u kontrastu je sa S line vanjskim dodacima u boji karoserije. Matrix LED prednja svjetla dio su serijske opreme, kao i sportski prilagodljivi zračni ovjes. Gume, dimenzija 285/45 ugrađene su na 21-inčne kotače, a čeljusti kočnica obojane su crveno. S line sportski paket unutrašnjost uranja u crnu ili djelomično rotor sivu boju (na sjedalima). To uključuje sportska sjedala sa S amblemom, papučice i oslonac za nogu od nehrđajućeg čelika te ukrasne elemente od mat brušenog aluminija.