• Dizajn s posebno naglašenom dužom bočnom linijom i coupé-krovom
  • TDI i TFSI motori visoke učinkovitosti i snažnih performansi
  • Digitalni kokpit i dodirni zaslon u serijskoj opremi uz pregršt usluga za povezivanje

Predstavljamo drugu generaciju uspješnog modela Audi – A3 Limousine. Kompaktni model s četvora vrata digitalan je i potpuno povezan – od informacijsko-zabavnog sustava do sustava za pomoć. Pod elegantnom karoserijom novi su pogonski sklopovi i fino ugođen ovjes, što jamči dinamično i učinkovito iskustvo pri vožnji. A3 Limousine na prodajna mjesta u Hrvatsku stiže početkom kolovoza 2020.

Novi A3 Limousine sportski je i elegantan. U odnosu na prethodnika 4 je centimetra duži, s duljinom od 4,50 metra, dok je međuosovinski razmak ostao nepromijenjen. Širina mu iznosi 1,82, a visina 1,43 metra, što znači da je 2 centimetra širi i 1 cm viši od prethodnika. Time je povećan prostor iznad glave za dobra 2 centimetra sprijeda zahvaljujući nižem položaja sjedala vozača i osiguran nešto veći prostor za laktove. Sa 425 litara zapremnina prtljažnika potpuno je jednaka kao kod prethodnika.

Snažan i elegantan: vanjština

Prednjim krajem dominira velika Singleframe prednja maska sa saćastom prednjom rešetkom i bočno pozicioniranim, upadljivim prednjim svjetlima. Ti elementi izvana formiraju trapezoidne kutove koji se spuštaju prema dolje. Na modelu najviše klase s Matrix LED tehnologijom tu su smještena nova digitalna dnevna svjetla. Sastoje se od 15 LED segmenata koji se mogu aktivirati pojedinačno, a različitim verzijama modela A3 Limousine daju poseban potpis.

Kod modela A3 Sportback, linija karoserije proteže se iznad praga i podiže prema stražnjim svjetlima prije luka stražnjeg kotača, čime je naglašen kratki stražnji kraj. Suprotno tome, linija karoserije na Limousineu proteže se do stražnjeg odbojnika. Tako je naglašena njegova duljina – 15 je centimetara duži od modela Sportback – i povećana je njegova elegancija s boka. Konkavna površina ispod širokih ramena karoserije dodatno naglašava quattro oznake i prag. Tako je stvorena intenzivna igra svjetlosti i sjena. Linija krova dinamički se spušta od Bstupa – kao na modelu coupé – i završava s upadljivim spojlerom na vratima prtljažnika. Opcijski dostupan u karbonskoj izvedbi, snažan je vizualni dodatak koji naglašava moćan izgled modela s četvora vrata.

Aerodinamična karoserija

Aerodinamičnosti pogoduje viši stražnji kraj u odnosu na prethodnika, kao i veći difuzor. Zahvaljujući tome, novi A3 Limousine s motorom 2.0 TDI 110 kW (150 KS) postiže vrijednost Cd od 0,25, što je 0,04 Cd bodova više od prve generacije. Tome doprinosi i regulirani dovod rashlađenog zraka s dva modula s električnim upravljanjem iza Singleframe maske. Oni na inteligentan način i u skladu sa situacijom reguliraju protok zraka. Osim toga, donji dio karoserije s panelima, vanjska zrcala poboljšane aerodinamičnosti i aktivno hlađenje kočnica smanjuju otpor zraka i doprinose aerodinamičnosti vozila.

Usmjeren na vozača i digitaliziran: kokpit

Kokpit modela A3 Limousine u potpunosti je usmjeren na vozača. To kreće od dizajna unutrašnjosti, a završava s elementima za prikaz i kontrolu. Tako je ploča s instrumentima sa središnjim MMI dodirnim zaslonom malo nagnuta prema vozaču. Ima dijagonalu od 10,1 inča i intuitivna je za rukovanje. U serijskoj opremi su prepoznavanje rukom pisanih slova i kontrola prirodnim govorom, a opcijski se može koristiti usluga oblaka. Ploča s instrumentima od 10,25 inča iza kola upravljača digitalna je već na osnovnom modelu. Budući da se radi o Audi virtualnom kokpitu plus, dijagonala zaslona iznosi 12,3 inča i ima tri različita prikaza, uključujući grafiku sportskog izgleda s ukošenim znamenkama i posebno dinamičkim rasporedom. Tu se prikazuju broj okretaja i brzina kao stupčasti dijagrami s crvenim, kutnim grafičkim elementima. Na zahtjev, ovaj koncept zaslona može se nadopuniti head-up zaslonom koji važne informacije projicira na vjetrobransko staklo u vidnom polju vozača.

Visoka razina povezanosti: od informacijsko-zabavnog sustava do sustava pomoći u vožnji

Vrhunski informacijsko-zabavni sustav na novom modelu A3 Limousine jest MMI navigacijski sustav plus koji rabi modularnu informacijsko-zabavnu platformu treće generacije (MIB 3). MIB 3 udeseterostručuje snagu računanja u odnosu na onu kod prethodnika, s automobilom se povezuje s LTE Advanced brzinom, a s pametnim telefonima putnika na internet se povezuje putem Wi-Fi hotspota. MMI navigacija plus nudi velik broj Audi connect usluga serijski, uključujući mrežne informacije o stanju u prometu, vijesti i dodatne informacije kao što su fotografije, radno vrijeme i korisničke recenzije za točke interesa.

U ponudi su i car-to-X usluge koje koriste mnoštvo inteligentnih značajki svojstvenih Audi modelima. One izvještavaju o opasnim područjima ili područjima s ograničenjem brzine kod, primjerice, vozila s odgovarajućom opremom, ili pronalaze slobodna parkirna mjesta uz cestu. Ako je automobil isključen, aplikacija myAudi nastavlja s navigiranjem iz automobila na pametni telefon. Tako korisnici dolaze izravno na odredište.

A3 Limouisne povezuje se i preko Audi smartphone sučelja za povezivanje s pametnim telefonima s operacijskim sustavom iOS te Android mobilnim telefonima sa sustavom Apple Car Play i Android Auto u MMI, kao i putem Audi phonebox sučelja. Osim toga, A3 Limousine može se zaključati, otključati i pokrenuti putem Android pametnog telefona s Audi connect ključem. Personalizacija omogućuje pohranu postavki za do šest različitih korisnika u pojedinačne profile, uključujući postavke za sjedalo, klimatizaciju i medije. DAB+ digitalni radio dio je serijske opreme. Kao opcija u ponudi su online i hibridni radio koji se automatski prebacuju između opcija FM i DAB te mrežnog strujanja, ovisno o jačini signala postaje, čime je zajamčen optimalan prijem. Od sredine godine u ponudi će se naći i Amazon Alexa usluga glasovnog pomoćnika.

Sustavi pomoći u vožnji također su iznimno učinkoviti zahvaljujući bliskoj povezanosti. Kod Audi pre sense prednjeg sustava kamera iza unutarnjeg zrcala radi zajedno s prednjim radarom na sprječavanju nesreća, ili barem umanjivanju njihovih posljedica. Serijski ugrađen sustav za izbjegavanje sudara također koristi podatke s tog senzorskog sustava. Adaptivni tempomat u obliku adaptive cruise assist sustava, koji vozači poznaju iz viših klasa, pomaže u uzdužnom i poprečnom navođenju. Učinkovit sustav pomoći informira ih kada bi trebalo maknuti nogu s gasa. U tu svrhu procjenjuje informacije, uključujući navigacijske podatke. Sustav upozorenja kod izlaska iz vozila, asistent kod bočnog prometa straga i kamere, korisni pomagači u gradskoj vožnji, uslijedit će kratko nakon plasiranja modela na tržište.

Tri modela motora na početku prodaje: pogoni

Novi A3 Limousine na početku prodaje bit će dostupan u izvedbi s dva TFSI motora i jednim TDI motorom. Ono što je svim tim motorima zajedničko jest visoka učinkovitost. 35 TFSI, 1,5-litreni motor s direktnim ubrizgavanjem snage 110 kW (150 KS) dostupan je u dvije izvedbe – s novo razvijenim šesterostupanjskim mjenjačem (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 5,0 – 4,7*; kombinirane CO2 emisije u g/km: 114 – 108*) i brzim sedmerostupanjskim S-tronic mjenjačem (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 4,9 – 4,7*; kombinirane CO2 emisije u g/km: 113 – 107*).

Pored tehnologije s cilindrom na zahtjev, pogon zajedno s S-tronic mjenjačem s dvostrukom spojkom rabi 48- voltni blagi hibridni sustav. Obnavlja energiju prilikom usporavanja i motoru pruža podršku s okretnim momentom do 50 Nm prilikom kretanja i usporavanja do niskih brojeva okretaja, što modelu A3 Limousine pruža laganu vožnju s isključenim motorom u brojnim situacijama. Pri svakodnevnoj vožnji smanjuje potrošnju goriva za do 0,4 litre na 100 kilometara.

2.0 TDI s 110 kW (150 KS) (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 3,9 – 3,6*; kombinirane CO2 emisije u g/km: 101 – 96*) dolazi i u kombinaciji sa sedmerostupanjskim S-tronic mjenjačem gdje se brzine mijenjaju putem prekidača koji rabi tehnologiju mijenjanja brzina preko žice.

Ujedno udoban i dinamičan: ovjes

Ovjes modela A3 Limousine ugođen je da bude sportski i skladan, malo precizniji nego kod prethodnika. Preciznosti i brzini reagiranja uvelike doprinosi središnji dinamični sustav upravljanja koji jamči optimalnu interakciju između svih komponenti za poprečnu dinamičnost. Uz standardni postav dostupan je i sportski ovjes i ovjes s prilagodljivim amortizerima. Potonji nudi širok raspon postavki između jako udobnog naginjanja i agilnog upravljanja. Audi drive select sustav dinamičnog upravljanja vozaču nudi mogućnost prilagodbe amortizera na modelu A3 Limousine – od onih usmjerenih na udobnost i dinamičnih do onih koje posebice pogoduju smanjenju potrošnje goriva. To značajno utječe i na karakteristike odaziva gasa i progresivnost upravljanja koja se, primjerice, mijenja ovisno o kutu zakreta upravljača