• Razvoj pogonske jedinice za premium klasu motosporta od sezone utrkivanja 2026. godine
  • Hibridna pogonska jedinica razvijat će se na lokaciji Audi Sport (Neuburg an der Donau) pod rukovodstvom Adama Bakera
  • Nova pravila koja se usredotočuju na održivost i troškovnu učinkovitost važni su čimbenici za uključivanje
  • Promjena u društvu Audi Sport: nakon uspješnog restrukturiranja, Julius Seebach predaje štafetu Rolfu Michlu

Marka Audi stupa u premium klasu motosporta. Od 2026. godine ova će se premium marka natjecati u okviru utrka FIA Formula 1 World Championship uz posebno razvijenu pogonsku jedinicu. Razvojni projekt bit će smješten na lokaciji Audi Sporta u Neuburgu, u blizini Ingolstadta. Ovo je prvi put u više od deset godina da će se pogonski sustav za vozilo za Formulu 1 proizvoditi u Njemačkoj.

Marka Audi najavila je svoj ulazak povodom konferencije za medije tijekom natjecanja Formula 1 Belgian Grand Prix u Spa-Francorchampsu. Na samom su događaju Markus Duesmann, predsjednik upravnog odbora društva AUDI AG, i Oliver Hoffmann, član upravnog odbora za Tehnički razvoj, odgovarali na pitanja u nazočnosti Stefana Domenicalija, predsjednika i generalnog direktora Formule 1, te Mohammeda ben Sulayema, predsjednika Međunarodne automobilističke federacije (FIA).

“Motosport je sastavni dio DNK-a marke Audi”, rekao je Markus Duesmann. “Formula 1 predstavlja kako globalnu pozornicu za našu marku, tako i iznimno izazovan razvojni laboratorij. Kombinacija vrhunskih performansi i natjecanja uvijek potiče inovativnost i tehnološki transfer unutar naše industrije. Donošenjem novih pravila, sada je pravi trenutak da se i mi uključimo. Naposljetku, kako Formula 1, tako i marka Audi zalažu se za jasne ciljeve jamčenja održivosti.”

Ključ za stupanje u najpopularniju seriju utrka na svijetu jest jasna namjera za postizanjem veće razine održivosti i troškovne učinkovitosti. Nova tehnička pravila, koja će se primjenjivati od 2026. godine, fokusiraju se na veću razinu elektrifikacije i napredna održiva goriva. Uz postojeće ograničenje za timske troškove, tijekom 2023. godine uvest će se ograničenje troškova i za proizvođače pogonskih jedinica. Također, Formula 1 zadala si je ambiciozan cilj, u skladu s kojim do 2030. godine želi postati serijom utrka s nultom stopom ugljičnih emisija.

Aktivno oblikovanje transformacije Formule 1

Oliver Hoffmann, član odbora za Tehnički razvoj, rekao je: “U pogledu iznimnog tehnološkog napretka koji serija utrka poduzima do 2026. godine kada je riječ o održivosti, možemo govoriti o sasvim novoj Formuli 1. Dakle, Formula 1 proživljava transformaciju, a marka Audi želi je aktivno podržavati na tomu putu. Bliska poveznica između našeg projekta za Formulu 1 i odjela za Tehnički razvoj društva AUDI AG omogućit će sinergiju.”

Od 2026. godine električna izlazna snaga pogonskih jedinica, koje će se sastojati od elektromotora, baterije, upravljačkih elektronika i motora na izgaranje, uvelike će se povećati u usporedbi s današnjim pogonskim sustavima za Formulu 1. Elektromotor će tada biti gotovo jednako snažan kao i motor na izgaranje, koji ima izlaznu snagu od oko 400 kW (544 KS). Iznimno učinkovite 1,6-litrene motore s turbopunjačem pokreće napredno i održivo gorivo – što je također preduvjet za stupanje marke Audi u seriju utrka.

Iznimna popularnost na ključnim tržištima i među mladim ciljnim skupinama

Globalno prepoznata, iznimno emotivna i tehnološki napredna – upravo zato Formula 1 ispunjava precizne zahtjeve marke Audi. U okviru ove serije održavaju se utrke na svim relevantnim tržištima marke. Budući da je riječ o spektakularnoj platformi za najzahtjevnije elektrificirane trkaće automobile na svijetu, posebno je zanimljiva proizvođačima automobila. Marka Audi hvata se u koštac s tim izazovom kako bi svoj “Napredak kroz tehniku” mogla dokazati u ovomu iznimno natjecateljski nastrojenu okruženju.

Veliko zanimanje za Formulom 1 globalnog je karaktera, a serija utrka ubraja se među sportske događaje koji imaju najveći odaziv diljem svijeta. Godine 2021. više od 1,5 milijardi TV gledatelja pratilo je ove utrke. Formula 1 popularna je na ključnim tržištima kao što su Kina i SAD, a taj trend nastavlja rasti – čak i među mladim ciljnim skupinama. Na društvenim mrežama Formula 1 trenutačno doživljava najveće stope rasta od svih najpopularnijih svjetskih sportova.

Pogonska jedinica razvijat će se na lokaciji Neuburg

Pogonska jedinica proizvodit će se na najsuvremenijoj lokaciji Competence Center Motorsport društva Audi Sport u mjestu Neuburg an der Donau, nedaleko sjedišta društva AUDI AG u Ingolstadtu. “Za razvoj i proizvodnju pogonskog sustava za Formulu 1 pouzdat ćemo se u vrhunsku stručnost naših zaposlenika nadležnih za motosport, nastaviti ulagati u naš centar za motosport te regrutirati iznimno iskusne stručnjake”, rekao je Julius Seebach, izvršni direktor društva Audi Sport, koji je organizirao stupanje u Formulu 1 u okviru rekonfiguracije svijeta motosporta koji marka Audi kani provesti.

U Neuburgu se već nalaze ispitna postolja za testiranje motora za F1, baš kao i za ispitivanje elektromotora i baterija. Dodatne potrebne pripreme trenutačno se provode u pogledu osoblja, zgrada i tehničke infrastrukture, a sva najvažnija sredstva bit će spremna za rad do kraja tekuće kalendarske godine. Nedavno je osnovano zasebno poduzeće za projekt pogonske jedinice, i to kao društvo-kći u isključivom vlasništvu društva Audi Sport. Adam Baker preuzet će rukovodstvo nad tim poduzećem, a tako i nad projektom Formule 1, u svojstvu generalnog direktora. Ovaj iskusni inženjer obnašao je razne više dužnosti za proizvođače i timove u svijetu motosporta. Prije no što se 2021. godine pridružio marki Audi, tri je godine radio za FIA-u.

Do kraja tekuće godine marka Audi objavit će odluku o tome koji će tim zauzeti mjesto na startnim pozicijama u 2026. godini. Odluka za Formulu 1 utječe na fokus na motosport

Društvo Audi Sport udružuje snage za projekt Formule 1 i, kao posljedicu toga, obustavlja svoj projekt LMDh. Odjel za motosport nedavno je obustavio razvoj ovoga sportskog automobila za utrke izdržljivosti. Uz utrke za kupce, Audi Sport nastavit će svoj inovativni projekt modelom RS Q e-tron za utrku Dakar Rally. Sljedeće je godine cilj marke Audi sveukupna pobjeda u pustinji. Bez obzira na to je li riječ o natjecanju World Rally Championship, World Sportscar Championship, motosportu u SAD-u, DTM, Le Mans ili Formula E – društvo Audi Sport postavilo je mjerila u brojnim kategorijama osvojivši razne naslove. “Formula 1 sljedeća je velika ključna točka u povijesti motosporta marke Audi”, rekao je Julius Seebach.

Rolf Michl naslijedit će Juliusa Seebacha

Stupanje marke Audi u svijet Formule 1 označava dovršavanje restrukturiranja njezina segmenta motosporta, no i kraj ključnog razdoblja unutar društva Audi Sport GmbH. Julius Seebach, izvršni direktor društva, pridružit će se 1. rujna 2022. godine društvu AUDI AG te preuzeti rukovodstvo nad novim strateškim poslovnim područjem unutar Tehničkog razvoja, čime će izravno biti podređen upravnom odboru.

Hofmann, koji u svojoj ulozi člana upravnog odbora također obnaša dužnost predsjednika nadzornog odbora društva Audi Sport GmbH, izrazio je zahvale Seebachu za ostvarena postignuća: “Julius je zaslužan za stratešku dalekovidnost, dosljedan rad i održive rezultate tijekom izazovnih vremena.” Pod njegovim je vodstvom društvo Audi Sport GmbH uvijek iznova ostvarivalo rekordne vrijednosti prodaje i zarade. Uz ofenzivu modela RS prodaja se udvostručila, a potpuno električni RS e-tron GT uspješno je uveden na tržište.

Godine 2020. Seebach je također preuzeo odgovornost za motosport marke Audi te ga je odlučno pripremio za budućnost. Pod njegovim vodstvom razvijen je najsloženiji trkaći automobil u povijesti marke Audi, i to u rekordnom roku: RS Q e-tron za utrku Dakar Rally. Nakon uspješna debija s četiri pobjede u raznim fazama natjecanja Dakar Rally u siječnju, Audi RS Q e-tron osvojio je svoju prvu pobjedu u ukupnom poretku u Abu Dhabiju tijekom ožujka – što je ujedno prvi trijumf automobila s električnim pogonskim sustavom u pustinjskoj utrci. Stupanje u svijet Formule 1 krunsko je postignuće njegova rada.

Počevši od 1. rujna, Seebacha će naslijediti Rolf Michl, koji je od veljače obnašao dužnost glavnog operativnog direktora za utrke unutar društva Audi Sport. Zajedno s dr. Sebastianom Gramsom, on će činiti upravni odbor društva Audi Sport GmbH. Michl ima diplomu iz poslovne administracije te je već cijeli niz godina član obitelji društva Audi Sport. Nakon što je obnašao razne dužnosti u području marketinga u društvima AUDI AG i Audi Sport, 2016. godine stupio je na dužnost rukovoditelja za marketing modelske linije RS. Nakon prelaska u ABT Sportsline kao direktor odjela za individualizaciju vozila, 2019. godine vratio se u društvo Audi Sport GmbH kao rukovoditelj odjela za prodaju i marketing. Michl je odigrao ključnu ulogu u oblikovanju portfelja poduzeća i osiguravao prodajni uspjeh tijekom vremena. Hoffmann o njemu kaže sljedeće: “Rolf je autentičan vođa, koji sa sobom donosi potrebno iskustvo iz svijeta motosporta i serijske proizvodnje.” Uz dužnosti koje je obnašao u području marketinga, Michl je bio odgovoran za osmišljavanje i implementaciju modela Audi Sport TT Cup 2014. godine.