Inteligentan i učinkovit.Ovjes Audija Audi A8 L.

Aktivno stabilan, pasivno siguran

Audijev aktivni ovjes AI, koji će u modelu A8 biti dostupan u sklopu opcijske opreme, ima dva glavna zadatka. S jedne strane sveobuhvatno i izuzetno učinkovito osigurava poprečnu i uzdužnu stabilizaciju vozila pri svakom opterećenju, uzimajući u obzir uvjete na cesti, nalijeganje vozila na cesti i brzinu. To pak rezultira znatno većim komforom u vožnji. S druge strane ova inovacija povećava pasivnu sigurnost: trakcija, koja je ionako zajamčena uz quattro pogon, dodatno se optimizira pri jakom kočenju putem precizne raspodjele snage na sva četiri kotača. Nagib prema naprijed aktivno se izjednačuje, dok se put kočenja značajno skraćuje. Vozilo se k tomu pri bočnom sudaru podiže za čak 80 milimetara u roku od pola sekunde te na taj način povećava sigurnost u unutrašnjosti.

Sve ove funkcije mogu se realizirati jer ovjes prvi puta u potpunosti radi elektromehanički i jer se na svaki pojedini kotač može prenijeti potrebna snaga – individualno i ovisno o situaciji. Kontrolu nad time ima centralna upravljačka jedinica koja analizira signale senzora i izdaje odgovarajuće naredbe magnetnim ventilima koji zatim nestupnjevito prilagođavaju amortizacijsku snagu dotičnog amortizera.

Učinkovitost u sklopu serijske opreme

Audi A8 djelomični je Mild-Hybrid. Tako ova kombinacija motora na izgaranje, vodom hlađenog 48-V starter generatora s remenskim prijenosom i učinkovitog litij-ionskog akumulatora prvi puta postaje dostupna u sklopu serijske opreme. Ova nova jedinica čini osnovu za čitav niz poboljšanja koja su prije svega zaslužna za veću učinkovitost i veći komfor u vožnji.

Starter generator s remenskim prijenosom ima dvostruku ulogu: radi kao elektromotor ili kao generator. U okviru svoje prve funkcije na raspolaganje stavlja značajan pogonski moment od 60 Nm. On se u Audiju A8 koristi za jedinstvenu funkciju: kada dosegnete svoju ciljnu brzinu, u području između 30 i 160 km/h isključuje se izgaranje u trajanju od maksimalno 40 sekundi – za komfornu i mirnu vožnju u praznom hodu bez emisija. Starter generator s remenskim prijenosom ima dovoljno snage da u svakom trenutku ponovno pokrene motor. Kada dodirnete papučicu gasa, motor će se odmah ponovno uključiti.

Generator ima prednosti i tijekom usporavanja: zajedno s učinkovitim akumulatorom iznad stražnje osovine omogućuje intenzivniju rekuperaciju. Tako se već potrošena energija vraća u vozilo. Ovaj povrat energije u brojnim je situacijama čak učinkovitiji od spomenute vožnje u praznom hodu – stoga menadžment pogona modela A8 permanentno nadzire i analizira situaciju. U tu se svrhu podaci prednje kamere te eventualno informacije prediktivne potpore za učinkovitu vožnju umrežuju s aktualnim podacima o dionici i vrijednostima iz kompleta senzora.

Mild-hybrid u brojkama

Dodatni pogonski moment od

60 Nm

Strujna mreža

48 volti

Vožnja bez emisija do

40 sekundi

Novi način upravljanja

Svaka brzina sa sobom donosi vlastite zahtjeve u pogledu karakteristika upravljanja. Dok je u donjem području važna okretnost, kasnije je osim agilnosti prije svega poželjna stabilnost. Okretnost znači sljedeće: vaše vozilo kombinira primjerice okretnost Audija A4 s udobnošću luksuzne limuzine, a tijekom vožnje uskim zavojima morate tek neznatno okretati kolo upravljača (izravnost). Agilnost ćete doživjeti kao užitak u vožnji, sportski način vožnje i spontanost, dok se stabilnost očituje u iznimnoj mogućnosti kontrole, čak i u slučaju neočekivanih pokreta upravljača.

Ovdje se s tehničkog gledišta krije oprečnost koja je dosad uvijek iziskivala kompromis: u prvom je planu morala biti ili izravnost ili stabilnost. Dinamično upravljanje svim kotačima sada dosljedno ukida ovaj vječni kompromis, i to putem aktivnih regulacija upravljanja na prednjoj i stražnjoj osovini koje se koordiniraju u središnjoj upravljačkoj jedinici. Algoritam ovog upravljanja pretvara pokret upravljača u optimalni kut upravljača na prednjoj i stražnjoj osovini ovisno o aktualnoj situaciji u vožnji.

Na taj je način moguće postići kompleksno poboljšanje upravljanja: u gradskom prometu, primjerice pri promjeni smjera i parkiranju, potrebno je znatno manje okreta upravljačem – promjer zaokreta vozila osjetno je smanjen zbog usmjeravanja stražnjih kotača u suprotnom smjeru. Tijekom vožnji brzim cestama uživat ćete u sportskim karakteristikama i preciznosti odnosno vožnji kao na tračnicama. Za opušteno i stabilno ponašanje vozila u vožnji na autocestama pobrinut će se dinamično upravljanje svim kotačima putem usmjeravanja kotača u istom smjeru. To ćete doživjeti i kao putnik u stražnjem dijelu vozila.